BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company şi Volkswagen Group cu Audi & Porsche planifică un joint-venture pentru încărcare ultrarapidă de mare putere de-a lungul principalelor autostrăzi ale Europei. Joint-venture-ul va desfăşura o reţea de încărcare cu curent continuu de mare putere pentru automobilele electrice cu baterii (BEV), care acoperă traseele pe distanţe lungi din Europa.
BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company şi Volkswagen Group prin Audi şi Porsche au semnat un memorandum pentru a crea o reţea de încărcare de mare putere în Europa. Obiectivul este construcţia rapidă a unui număr important de staţii din dorinţa de a permite automobilelor electrice cu baterii să efectueze călătorii pe distanţe lungi. Acesta va fi un pas important către facilitatea unei adoptări în masă a automobilelor electrice cu baterii (BEV).
Puterea care ajunge până la 350 kW reduce semnificativ timpul de încărcare în comparaţie cu sistemele disponibile. În Europa este planificată construcţia a aproximativ 400 de staţii de încărcare ultrarapidă. Reţeaua se bazează pe standardul Combined Charging System (CCS), care utilizează un conector complet compatibil cu cele mai multe BEVs din generaţia actuală şi cea viitoare. Colaborarea fără precedent între constructorii auto ar forma o reţea independentă de mărci pentru infrastructura de încărcare.
Reţeaua de încărcare ultrarapidă de mare putere ce este proiectată să atingă un nivel al puterii de până la 350 kW va fi semnificativ mai rapidă decât cele mai puternice sisteme de încărcare utilizate în prezent. Construcţia este prevăzută să înceapă în 2017. Obiectivul iniţial prevede construcţia a aproximativ 400 de locaţii în Europa. Până în 2020, clienţii ar trebui să aibă acces la mii de puncte de încărcare de mare putere. Obiectivul este acela de a permite călătorii pe distanţe lungi într-o reţea deschisă de staţii de încărcare de-a lungul autostrăzilor şi principalelor şosele, ceea ce până acum nu era fezabil pentru cei mai mulţi conducători de automobile electrice pe baterii. Experienţa încărcării este de aşteptat să evolueze prin a fi la fel de convenabilă precum realimentarea la staţiile de combustibil convenţionale.
Reţeaua se va baza pe tehnologia standard Combined Charging System (CCS / sistem combinat de încărcare). Infrastructura de încărcare planificată extinde standardul tehnic existent pentru încărcarea cu curent alternativ şi continuu a automobilelor electrice la următorul nivel de capacitate pentru încărcare rapidă cu curent continuu cu putere de până la 350 kW. Automobilele electrice cu baterii care au capacitatea de a accepta întreaga energie a staţiilor de încărcare se pot reîncărca, indiferent de marcă, într-o fracţiune din timpul actualelor BEVs. Reţeaua este destinată să deservească toate automobilele echipate CCS pentru a facilita adoptarea modelelor electrice cu baterie în Europa.
BMW Group
„Această reţea de încărcare de mare putere oferă conducătorilor un nou argument puternic pentru a se îndrepta spre mobilitatea electrică”, a declarat Harald Krüger, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG. „De-a lungul ultimilor ani, BMW Group a iniţiat numeroase proiecte de infrastructură de încărcare publică. Proiectul comun este un nou reper major care demonstrează modul în care competitorii îşi unesc forţele pentru a accelera mobilitatea electric.”
Daimler AG
„Succesul mobilităţii electrice necesită două lucruri: automobile convingătoare şi o infrastructură de încărcare vastă. Prin noul nostru brand EQ, lansăm ofensiva noastră de produse electrice: până în 2025, portofoliul nostru va include peste zece automobilele cu propulsie integral electrică. Împreună cu partenerii noştri, construim acum infrastructura de încărcare de mare putere în Europa”, a declarat Dr. Dieter Zetsche, preşedinte al Consiliului de Administraţie al Daimler AG şi director al Mercedes-Benz Cars. „Disponibilitatea staţiilor de mare putere permite în premieră o mobilitate electrică pe distanţe lungi şi va convinge tot mai mulţi clienţi să opteze pentru un automobil electric.”
Ford Motor Company
„O infrastructură de încărcare ultrarapidă şi fiabilă este importantă pentru adoptarea masivă de către clienţi şi are potenţialul de a transforma posibilităţile pentru condusul electric”, a declarat Mark Fields, preşedinte şi director executiv al Ford Motor Company. „Ford este dedicat dezvoltării automobilelor şi tehnologiilor care îmbunătăţesc viaţa oamenilor, iar această reţea de încărcare va face ca deţinerea de automobile electrice să fie mai uşoară şi mai practică pentru clienţii din Europa.”
AUDI AG
„Intenţia noastră este să creăm o reţea care să permită clienţilor noştri să utilizeze pauza de cafea pentru încărcare atunci când călătoresc pe distanţe lungi”, a spus Rupert Stadler, preşedintele Consiliului de Administraţie al AUDI AG. „Serviciile fiabile de reîncărcare rapidă sunt un factor important pentru conducătorii care aleg un automobil electric. Prin această colaborare, vrem să impulsionăm adoptarea la scară largă a mobilităţii electrice şi să accelerăm schimbarea către un condus fără emisii.”
Porsche AG
„Există două aspecte decisive pentru noi: încărcarea ultrarapidă şi plasarea staţiilor de încărcare în locurile potrivite”, a spus Oliver Blume, preşedinte al Consiliului Executiv al Porsche AG. „Împreună, aceşti doi factori ne permit să călătorim cu automobilele electrice la fel ca şi cu cele convenţionale, cu motor termic. În calitate de constructor auto, ne modelăm activ viitorul, nu doar prin dezvoltarea de automobile cu propulsie integral electrică, ci şi prin construcţia infrastructurii necesare.”
Constructorii de automobile intenţionează să facă investiţii substanţiale pentru a crea reţeaua, subliniind crezul fiecărei companii în viitorul mobilităţii electrice. În timp ce partenerii fondatori – BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company şi Volkswagen Group – vor avea cote egale în cadrul acestui joint-venture, alţi producători auto vor fi încurajaţi să participe în reţea pentru a contribui la stabilirea unor soluţii de încărcare convenabile pentru clienţii BEVs. Joint-venture-ul este deschis pentru cooperare cu partenerii regionali.
- Joint-venture-ul va desfăşura o reţea de încărcare cu curent continuu de mare putere pentru automobilele electrice cu baterii (BEV), care acoperă traseele pe distanţe lungi din Europa
- Puterea care ajunge până la 350 kW reduce semnificativ timpul de încărcare în comparaţie cu sistemele disponibile
- În Europa este planificată construcţia a aproximativ 400 de staţii de încărcare ultrarapidă
- Reţeaua se bazează pe standardul Combined Charging System (CCS), care utilizează un conector complet compatibil cu cele mai multe BEVs din generaţia actuală şi cea viitoare
- Colaborarea fără precedent între constructorii auto ar forma o reţea independentă de mărci pentru infrastructura de încărcare
Formarea acestui joint-venture este condiţionată de executarea acordurilor definitive şi de aprobarea controlului comun în diferite jurisdicţii.